Quecom, de vernieuwde portal van Amacom

Nieuw systeem, veel voordeel voor CE retailer en e-tailer

‘s-Hertogenbosch – Amacom, the Amazing Company vervangt het huidige bestelsysteem door een nieuwe versie. Het nieuwe en verbeterde systeem, Quecom genaamd, is succesvol bij alle gebruikers gelanceerd.

Quecom, de vernieuwde online portal biedt nieuwe functionaliteiten, kwaliteitsverbetering en kostenvoordeel. Leveranciers en partners zijn of worden momenteel aangesloten op het Quecom systeem. Hierdoor verloopt alle communicatie rondom orders en artikelgegevens geautomatiseerd.

Ontzorgen van de winkelier
“Met het nieuwe bestelsysteem worden zorgen over levertijd, voorraadfinanciering, stockcompensatie of beschikbaarheid van de laatste modellen weggenomen”, aldus Theo Engels, directeur van Amacom. “Wij zetten onze magazijndeuren open voor onze business partners. Quecom informeert over omzetten per dag/week/maand/merk op een eenvoudige en inzichtelijke wijze. Ronduit spectaculair is de 24/7 prijsinformatie van de producten in de Nederlandse markt, de lijst bekroonde producten, end-of-life en dagaanbiedingen. Via ons track en trace systeem is het mogelijk bestellingen te volgen en worden nieuwe logistieke diensten bereikbaar. Ook kan men facturen inlezen of uitdraaien, kortom vrijwel alles is mogelijk.”

Met moderne technieken kan het systeem aangesloten worden op de systemen van business partners. Zo kan Amacom met maatwerk nog meer ondersteunen en ontzorgen. Desgewenst kan de SAP omgeving via EDI (Electronic Data Interchange) aan klantsystemen gekoppeld worden zodat ook een order- en goederenstroom geautomatiseerd op gang komt.

Product content verbetering
Aangezien er binnen de markt steeds meer focus ligt op een website met productinformatie, neemt ook het belang van correcte productinformatie binnen onze webtool toe. Daarom is Amacom een samenwerking aangegaan met Icecat, een oplossing waar al veel dealers en leveranciers op aangesloten zijn. Doordat in Quecom nu ook uitgebreide productgegevens als specificaties en afbeeldingen geautomatiseerd via Icecat beschikbaar zijn, bied Amacom een nog betere kwaliteit van de productdatabase. Icecat is een systeem waarvoor men gratis een account kan aanvragen en in verschillende formats productspecificaties en afbeeldingen via een automatische feed aangeleverd kan krijgen.

//////////////////einde//persbericht////////////////////

Noot aan de redactie (niet voor publicatie):
Deze persinformatie wordt u toegestuurd door Amacom, the Amazing Company B.V.
Voor extra informatie of interviews kunt u contact opnemen met Theo Engels, directeur van Amacom. Contact via mail info@amazingcompany.eu of telefoon 073-54 30 775

Over Amacom
Amacom, the Amazing Company opereert als groothandel in consumenten elektronica. Klanten behoren tot de Nederlandse top van e-tail en retailkanalen. Amacom verzorgt de import, verkoop en distributie van de grote merken in consumenten elektronica ten behoeve van internet- alsmede fysieke winkels in Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *