Online schoenen ter reparatie aanbieden

Persbericht: Oud-Beijerland 25-10-2013
Door: info@franshermsen.nl

Online schoenen ter reparatie aanbieden

Steeds meer diensten worden online aangeboden en nu is het zelfs mogelijk om kapotte schoenen online ter reparatie aan te bieden bij de schoenmakerij. Dit is de nieuwste en meest milieubewuste manier van het laten repareren van kapotte schoenen.

Schoenreparatie is het behoud van schoenen
Duurzaamheid wordt steeds belangrijker en daarom worden steeds meer spullen gerepareerd in plaats van weggegooid. Ook schoenen verdienen een tweede kans en daarom laten steeds meer mensen hun schoenen repareren door een erkende schoenmakerij aangesloten bij het Schoenmakersgilde.

Schoenmaker is een ambachtelijk beroep in een nieuw jasje
Het is bekend dat het vak van schoenmaker al werd uitgeoefend in de Romeinse tijd. In de 2e helft van de 19e eeuw werden steeds meer schoenen geproduceerd in fabrieken. Dat was eenvoudig goedkoper dan schoenen laten vervaardigen door een schoenmaker. Zo is het gekomen dat de hedendaagse schoenmakers zich voornamelijk bezighouden met het herstellen en onderhouden van schoenen en ander schoeisel. Het vak van schoenmaker is nog steeds ambachtelijk, maar de tijd staat niet stil en de nieuwste ontwikkeling is dat men nu ook online schoenen ter reparatie kan aanbieden met de zogenaamde online reparatieservice.

Schoenreparatie online en duurzaamheid
Tegenwoordig wordt duurzaamheid een steeds belangrijker begrip en daarom kiezen steeds meer ondernemers voor duurzame manieren van zaken doen. Ook de consument wordt steeds bewuster en kiest daarom ook vaker voor het laten herstellen van kapotte spullen in plaats van het vervangen ervan. Bij de online reparatieservice kan de klant de kapotte schoenen online aanmelden voor reparatie en vervolgens per post opsturen. De schoenen worden vervolgens gerepareerd weer teruggestuurd. Deze online service is een positieve ontwikkeling die vele voordelen biedt voor zowel de schoenmaker als de consument.

Comments are closed.