Frisser door een infraroodsauna

Uw spieren kunnen zwaar en stijf aanvoelen na het trainen, een i.r. sauna maakt uw spieren weer fitter, wat blijkt uit onderzoek. Zweetklieren gaan werken door de warmte die een infraroodcabine geeft. Melkzuren worden afgebroken tijdens het transpireren, om hierna door de nieren te worden uitgestoten. Dat creërt de zuurstof voorziening naar de spieren open.

Voordat u in de infrarood sauna gaat kunt u het beste eerst gaan sporten. Veelvuldig krijgen mensen geringer zin om te sporten door de branding van een infraroodcabine. Na het sporten kunt u niet meteen in de goedkope infraroodsauna, het is immers belangrijk om allereerst voldoende af te koelen. Laat uw bloedsomloop, ademhalingsfrequentie en pols eerst  goed afnemen tot een normaal niveau. U verliest dikwijls vocht tijdens het trainen en het gebruiken een infraroodsauna, neem daardoor genoeg mineraalwater.

Onderzoekers menen dat uw fysieke prestatie verbeterd word door een infraroodsauna. Bij 10 minuten in een infraroodcabine te hebben gezeten zal u het gevolg al zien. Vaak kost het daarom weinig tijd. Het verbeterd onder andere uw uithoudingsvermogen en ademhalingscapaciteit. Tevens verminderd het spierpijn en scheurtjes die zijn begonnen door het sporten worden bijgewerkt. U zal opmerken dat u opgewekter word van een infrarood sauna, het zorgt tevens voor een zalige ontspanning!

Comments are closed.