De voor- en nadelen van flyers drukken

Bij het starten van je eigen onderneming is het zaak om in het begin veel bezig te zijn met het vergroten van je naamsbekendheid. Dit kun je als beginnend ondernemer op meerdere manieren aanpakken. Een veelgebruikte en, mits goed doordacht en uitgevoerd erg effectieve manier, is het verspreiden van flyers. Voordat je begint aan het drukken van flyers zijn er een aantal zaken die je erg serieus moet nemen als je wilt dat het uitdelen van je flyers je ook daadwerkelijk iets oplevert.

Er moet goed nagedacht worden over wat het precieze doel is van de flyer. Dit doel moet overeenkomen met het ontwerp/de actie op je flyer.

De voordelen van flyeren:

  • Je zoekt zelf een plek uit om te flyeren (bij voorkeur drukke gebieden)
  • Je kunt de flyer mondeling toelichten bij persoonlijke verspreiding
  • Effectieve vorm van massa marketing/hoog bereik
  • Relatief goedkope vorm van marketing

De nadelen van flyeren:

  • Opstart is tijdrovend (ontwerp, drukken en verspreiding)
  • Ontwerp en/of actie moet goed zijn, anders is de moeite voor niks
  • Je mag niet overal zomaar flyers uitdelen

Als we bovenstaande in acht nemen kunnen we de volgende conclusie trekken: flyeren is een uiterst effectieve manier van massa marketing, en absoluut geschikt voor het vergroten van de naamsbekendheid van uw onderneming, MITS de voorbereiding en het ontwerpen van de flyer doordacht zijn. Neem hier dan ook serieus de tijd voor, dit zal zich uiteindelijk echt uitbetalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *