De ondernemer en zijn visitekaartje

Een ondernemer en zijn visitekaartje zijn voor altijd aan elkaar gebonden. Een visitekaartje heb je als ondernemer altijd op zak omdat je zowel in de kroeg als bij ondernemersbijeenkomsten een mogelijke klant of relatie tegen het lijf kunt lopen. In deze economische zware tijd is het erg moeilijk om opdrachten te verwerven en moet je dus meer doen aan het promoten van je bedrijf. Dit kan door bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie toe te passen waardoor de positie in Google verbetert. Want zeg jou eerlijk iedere ondernemer wil goed gevonden worden door mogelijke klanten en daarvoor is een mooie website en een goede huistijl niet alleen van belang. Zorg er daarom voor dat een reclamebureau of webdesign specialist ook goed kijkt naar de vindbaarheid van je website dan alleen naar het ontwerp en de werking. Ook zijn de teksten op je website van uitermate groot belang.

Papieren visitekaartjes zijn daarnaast ook een goede marketingtool om je bedrijf te promoten op een goed manier want jij bent namelijk je visitekaartje en je visitekaartje zorgt vaak voor de eerste indruk van je bedrijf. Door het visitekaartje een persoonlijke tint te geven zorg je er voor dat de ontvanger ook direct weet welke persoon er ook al weer achter het visitekaartje zit en je daardoor ook direct langer onthouden zal worden.

Je visitekaartje kan opvallen door een opvallende kleur te gebruiken maar ook door te kiezen voor unieke materialen zoals bijvoorbeeld PVC of aluminium.

 

 

 

Comments are closed.