Brochures drukken, erg leuk om te doen

Het ontwerpen en laten drukken van jouw eigen brochures is ontzettend leuk om te doen. Het begint allemaal met een stuk papier om hier allerlei ideeën op te zetten. Lekker aan de slag met Photoshop voor mooie grafische elementen en om de hele brochure in elkaar te zetten. Hier gaat natuurlijk ontzettend veel tijd in zitten. Je moet namelijk ook op veel aspecten letten. Denk bijvoorbeeld aan het kleurgebruik. Welk gevoel wil jij overbrengen met jouw brochure en wat wil je dat de lezers doen? Welke actie moeten zij ondernemen? Hier moet jij jouw brochure natuurlijk op aanpassen zodat deze ook het gewenste resultaat oplevert. Op het moment dat je de brochures hebt ontworpen is het tijd om de brochures te laten drukken. Hierbij zijn verschillende dingen erg belangrijk. Zo moet je rekening houden met de prijs, de kwaliteit, de levertijden en de service.

Prijs en kwaliteit van de brochures

Wanneer je jouw brochures laat drukken is de kwaliteit ontzettend belangrijk. Als de kwaliteit erg laag is kan dit namelijk afbreuk doen aan het imago van hetgeen wat je eigenlijk wou promoten met de brochures. Natuurlijk speelt de prijs hierbij een grote rol. Je wilt natuurlijk de beste prijs-kwaliteitsverhouding. In de meeste gevallen is de prijs ook een indicator van de kwaliteit. Om er zeker van te zijn dat de kwaliteit goed is, is het altijd aan te raden om een proefdruk te doen bij meerdere drukkerijen. Op deze manier krijg je namelijk een goede indruk van de prijs-kwaliteitsverhouding.

Levertijden en service

Bij brochures drukken spelen de levertijd en de service ook een enorm grote rol. Je wilt natuurlijk niet drie maanden moeten wachten op de brochures. Gelukkig hanteren veel drukkerijen een levertijd van 1 á 2 werkdagen. Dit is in de meeste gevallen meer dan voldoende. Wanneer het toch sneller moet worden geleverd is het aan te raden om eerst met meerdere drukkerijen contact op te nemen om te kijken of ze de deadline kunnen halen. Ook de service is erg belangrijk. Wat als er iets mis gaat of dat er plotseling iets gewijzigd moet worden? Dit is erg belangrijk wanneer je een langere zakelijke relatie aan wilt gaan met een drukker. Door een paar keer te e-mailen kun je aan de hand van de teruggestuurde mails en de reactietijden al vaak een goede inschatting maken hoe de organisatie in elkaar zit en hoe de communicatie verloopt.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *