Autoverkoop van BMW stijgt

De autoverkoop in Nederland gaat slecht. Zo slecht zelfs dat er maandelijks een forse daling plaatsvind van het aantal verkochte auto’s. Slecht nieuwe voor ieder lokaal autobedrijf natuurlijk.
Daarentegen weet het automerk BMW een record neer te zetten in de maand maart van het aantal verkochte auto’s. Goede berichten voor BMW dus.

Recordaantal

Alhoewel BMW het recordaantal met 20.000 stuks heeft verkocht zien we in Nederland een daling van 7,2% in de maand maart. Dit is de derde maandelijkse daling op rij. In totaal komt dit neer op een 166.000 auto’s die minder worden verkocht. Een enorme schade voor verschillende autobedrijven.
Een logisch vervolg van deze daling is dat de autoverzekering minder wordt afgesloten. Kortom, het consumentenvertrouwen is nog ver te zoeken en daardoor houden de consumenten de hand op de knip.

Stimulans maatregel

De brancheverenigingen denken dit jaar nog altijd uit te komen op een totaal van 500.000 nieuwe auto’s, zo’n 10 procent minder dan in 2011. Dat komt onder meer doordat de stimuleringsmaatregel voor zuinige auto’s wordt aangescherpt en door de verslechterde economische omstandigheden.
Volkswagen was in het eerste kwartaal het bestverkochte merk met een marktaandeel van 11 procent en 18.414 nieuwe auto’s op kenteken. Ford (8 procent) en Peugeot (7,9 procent) stonden op de tweede en derde plek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *